Page 1 sur 2 12 DernièreDernière
Affichage des résultats 1 à 10 sur 20

Discussion: 350z Compartiment de coffre - Tonneau Cover (BOOT DIVIDER)

  1. #1
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46

    350z Compartiment de coffre - Tonneau Cover (BOOT DIVIDER)

    Bonjour,

    I am selling These nissan 350z boot dividers that I make and sell here at my company Custom-CreationZ.

    these are made from solid mdf materials and high quality black acoustic carpet which is sound deadening.

    The purpose of these boot dividers are to stop items rolling up into the cabin, help reduce road noise and stop people looking into your rear for possessions you may have lying around.

    These are a good solid tight fit, that you push under the rear strut, there is no additional modifications or fixings required to the divider or the car, it is simply "plug and play"

    I have sold many of these through my website and eBay, but I am now offering these at a special price to Notre350Z members at only 65 EURO FREE SHIPPING!.


    Send me a message if you would like to proceed.

    regards



















    ***********

  2. #2
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    65 EURO FREE SHIPPING!

  3. #3
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    65 EURO FREE SHIPPING!!

  4. #4
    Z'iste Junior
    Date d'inscription
    avril 2013
    Localisation
    Essonne
    Messages
    332
    Hi ! I suggest you to change the title of your topic to "Diviseur de coffre" or "Compartiment de coffre"

  5. #5
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    65 EURO FREE SHIPPING!!

  6. #6
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    First one sold here to a notre350z member! its in the post on its way.

    There is plenty more left if anyone wants one!

  7. #7
    Z'iste Junior
    Date d'inscription
    avril 2013
    Localisation
    Essonne
    Messages
    332
    Hi,

    Please, don't see any offense in my comment, but, honnestly, I don't think it worths 65€. As you said, they are handmaid goods and we can imagine it's just a wood board coverd with a little piece of carpet. Am i wrong ? Could you be a little more explicit on your building processes, materials etc... ??

    I think that for 65€, we can expect a board covered with leather or something else, customisation, nicknames...

    Regards,

    Tchemi

  8. #8
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    hello,

    Thank you for your questions, these are far from over priced, I sell these on the 350z Uk forums for £60 GBP + £10 postage, which is 85EUROS.
    I have sold over 20 on the Uk forums, and nearly 8 on ebay.. all for the same price.

    The taking a Original 350z boot divider, which may I add are super rare and sell for around £100 GBP if you can even get hold of one as Nissan have stopped making them years ago.

    we use an original as a template, set up a jig in the workshop and we cut two pieces of 6-8mm MDF, we then smoothen all the edges and coat it in a solution that will stop it getting damp.

    then we creat the Z out of similar MDF and attach the Z logo to one of the boards.

    The carpet we use is actually more expensive than leather or suede or anything else. The carpet we use is high quality SOUND DEADENING acoustic carpet which is used in music studios etc to help keep noise down.

    WE cover both sides of the boot divider separately making sure both sides fit and match, one side is slightly bigger as under the strut it is on a slight angle, nothing the eye can see but we are accurate to 0.5mm per the original.

    when both sides are carpeted we then have to bond both sides of the boot divider together ensuring that it will not move at all and is then set in a room temperature controlled room and left to set for 48 hours.


    It is not simply a bit of wood stuck together, the making process is engineered to fit 100% every time and costs to produce these are high.



    at 65 Euros, I am only making a very small profit, it is set at this price as I am trying to break into the European market then then prices will go up to match the UK market. Also please bare in mind I am a business in the UK so have to pay TAXes etc out of my profits, I also run a website for these which cost money. At 65 euros, I am practically giving these away.

    Please bare in mind that shipping costs are actually included in the price and shipping alone is 20 Euros.


    I can indeed make custom boot dividers is people require, however the price will go up.

    The price is very very keep and I have had many happy customers in the UK happy paying nearly 50% more for them.

    I would also like to add, these are only hand made as our CNC machine is currently being set up, and a CAD design is being produced, so soon these will be machined when we are fully up and running.

    Thank you for your question

  9. #9
    Z'amateur
    Date d'inscription
    février 2014
    Messages
    46
    I would also like to add, I do actually make custom dividers, in leather if people wish or whatever design they choose.

    all they have to do is contact me with there Ideas and I will do my best to make sure It happens for them to the same high quality as my originals

  10. #10
    Z'iste Junior
    Date d'inscription
    avril 2013
    Localisation
    Essonne
    Messages
    332
    Hi, thank for your detailed reply. I'll translate it for the fellows

    Je traduis donc, pour ceux que ça intéresse.

    "Merci pour ta question, ils sont loin d'être surestimé. Je les vends 60£ + 10£ de FDP sur les forums UK, ce qui fait 85€.
    J'en ai vendu plus de 20 sur les forums UK et à peu près 8 sur eBay, tous au même prix. Un compartiment de coffre d'origine Nissan est super rare et se vend environ 100£, si jamais t'arrives à en trouver un car Nissan a arrêté de les produire y'a plusieurs années.
    On utilise un original comme model, on crée un patron et on coupe 2 pièces de MDF de 6-8mm, ensuite on ponce toutes les arrêtes et on vernis avec une solution imperméabilisante. Ensuite on crée le 'Z' dans le même MDF et on l'attache à un des deux côtés.
    La moquette qu'on utilise et en fait bien plus chère que le cuir ou le daim ou quoi que ce soit. C'est une moquette acoustique de haute qualité utilisée dans les studios de musique pour limiter le bruit.
    On recouvre les deux côtés séparément en s'assurant que les deux morceaux soient à la bonne taille et tombent juste. Il y a un côté un tout petit peu plus grand car il y a un angle saillant sous la traverse, rien qui ne puisse être vu à l'œil nu et nous sommes précis à 0.5mm par rapport à l'original.
    Quand les deux parties sont recouvertes de moquette, on les lies et les laisse sécher 48heures dans une pièce où la température est contrôlée.

    Ce n'est pas simplement des morceaux de bois collés, le processus de fabrication fait que 100% des pièces sont bonnes et les coûts de fabrication sont élevés.
    A 65€, je fait une toute petite marge, je les mets à ce prix pour essayer de percer en Europe mais ensuite les prix rejoindrons ceux du marché UK. Il faut aussi garder à l'esprit que je suis un professionnel et que je paie donc des taxes, j'ai aussi un site web qui coûte de l'argent. A 65€, je les brades quasiment.
    Dis toi que les 20€ de FDP sont compris dans le prix.

    Je peux faire des séparateurs personnalisés si certain le souhaitent mais le prix sera plus chère. Le prix est vraiment contenu et j'ai plein de client satisfaits en Angleterre qui payent presque 50% plus chère.
    Je voudrais aussi ajouter qu'ils sont fait à la main car notre machine CNC (???) n'est pas encore réglée et un model CAD (???) va être produit, donc il seront bientôt fait avec des machines quand tout sera prêt."


    Le monsieur ajoute qu'il peut très bien en faire en cuir ou quoi ou qu'est-ce... Faut juste demander.

Page 1 sur 2 12 DernièreDernière

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •